Onze website maakt gebruik van cookies, waaronder eventueel ook cookies van derden, om reclame te sturen die voor u relevant is. Voor meer informatie over welke cookies we gebruiken en waarom, klik hier. Als u verder gaat op onze website, nemen we aan dat u deze cookies accepteerd.

OK
Del Monte Europe suggests to eat 5 portions of fruit daily

Tips voor 2 ons groenten en 2 stuks fruit

Del Monte Europe suggests to eat 5 portions of fruit daily
Del Monte Europe suggests to eat 5 portions of fruit daily

Het is makkelijk om aan 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag te komen.

Er zijn vele manieren om meer fruit of groenten toe te voegen aan je dagelijkse eetgewoonten.

Hier staan enkele ideen om je op weg te helpen:

 

  • Voeg voor je ontbijt fruit toe aan je ontbijtgranen, pap of magere yoghurt. Probeer eens een handje bessen of plakjes banaan. 
  • Ook diepvriesfruit en groenten dragen bij aan 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag. Het kost je slechts enkele minuten om in de magnetron wat doperwten, gemengde groenten of baby maskolfjes te verwarmen.
  • Fruit en groenten uit blik tellen ook mee. Het is gezonder om te kiezen voor fruit op sap dan op siroop en voor groenten op water zonder toegevoegd zout of suiker.
  • Het is makkelijk om verse of diepvries groenten of fruit of groenten of fruit uit blik toe te voegen aan je maaltijd. Strooi wat maskorrels of stukjes ananas over je pizza met dunne bodem, of breng je soep op smaak met wat kidneybonen, doperwten of mas.
  • Voeg wat knapperigs toe aan je boterham in de vorm van sla, tomaten, komkommer of geraspte wortel.
  • Plakjes komkommer, paprika of wortel en roosjes broccoli of bloemkool zijn lekker met een dipsausje, zoals salsa of magere smeerkaas.
  • Wissel suikerrijke tussendoortjes, zoals koekjes, in voor een stuk fruit. Je vindt veel ideen voor gezonde tussendoortjes in de Change4Life tussendoortjes wisselaar.  
  • Voeg bonen, linzen en peulvruchten toe aan stoofschotels, ovenschotels en salades. Hoeveel je er ook van eet, bonen en peulvruchten tellen maximaal als n portie groenten per dag.
  • Neem een salade of groenten als bijgerecht.
  • En glas (150ml) ongesuikerde vruchtensap  uit 100% fruit is onderdeel van je 2 stuks fruit. Fruit- of groentensap telt maximaal als n portie fruit of groenten per dag.
  • Maak een snelle smoothie met een blender op basis van je favoriete verse of diepvries fruit. Een smoothie op basis van veel fruit of groenten kan tot 2 porties per dag tellen, afhankelijk van hoe je hem maakt.